Väldigt trött

Igår övningskörde jag och pappa lite, det var roligt.
Runt nio hade vi kört tillräckligt för dagen och
han släppte av mig hemma.

Jag hann bara kliva ur bilen när jag hörde att det
dundrade. Jag gick upp och sa till Fredrik att vi skulle dra
ut allting, men som han är tyckte han att det var onödigt.
Runt halv elva när vi tog sista ciggen dundrade det på
mer (då drog vi ur allt) för att sedan plötsligt avta.
Dock blixtrade det något extremt mycket,
precis hela tiden blinkade det, kändes
som om man bodde bredvid ett discotek.
Var tvugen att gå upp och ut på balkongen och kolla
om det var verkligt.




Efter en stund kom det riktiga ovädret, blåst, ösregn, blixtar och dunder.
Höll på hur länge som helst.
Det var en paus vid halv tre typ till halv fyra. då fick jag lite sömn.
Annars höll det på vid halv fyra till kl sex.

De sägs att det ska komma tillbaka ikväll och hålla i sig till på lördag.
Men vi får se, metrologerna säger ju att detta är ovanligt och onormalt.
Så inte tror jag vi är med om det en gång till, inte i Sverige.

För övrigt var det 37 000 blixtnedslag! Tur att man var hemma ...



Puss Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0