Vattenläcka

Natten till fredagen försvann vattnet för
hela Oxelösund och i princip hela Nyköping.

Jag var chokad på morgonen att vi inte hade
något, men det är ju för att oftast är det
planerat när de stänger av vattnet och man
har fått reda på mellan vilka timmar det
rör sig om.
Men nu var det en riktigt stor läcka vid
Kungsladugården (där de bygger den nya
vägen till skavsta)



Båda vattentornen var utan vatten, vilket
betyder att även om vi nu fått
tillbaka vattnet är det inte något tryck
i det, men det kommer nog snart.

Vattnet var bara borta några timmar för oss,
men för syrran i oxelösund var det borta
över ett dygn.

Mig gör det inte så mycket, det som är jobbigast
är när man inte vet när det kommer tillbaka,
jag har ju trots allt två katter som är beroende
av vattnet, och till dom gick det inte att köpa
något vatten i fredags - då allt vatten utan kolsyra
var slut i nyköpings centrum butiker.
Så köpte ramlösa som jag tänkt vispa bort kolsyran
men när jag kom hem igen var vattnet tillbaka,
så jag kokade det och kylde så nu får de vattnet
på det sättet.

Än så länge säger kommunen att vi måste koka allt
vatten innan vi använder det. I alla fall till i morgon
när alla prover är färdigt.


Syrrans bild

Det var törstigt i Oxelösund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0