Halkkörning

Eftersom att jag var så nervös över att göra
halkan ville pappa att jag skulle få prova
att sladda en gång, inför halkan alltså.
Vi åkte ut till ett ställe med stor gräsplan vid mormor
där det hade regnat, pappa skulle börja
det är ju hans nya bil så han har ännu inte
sladdat med den. haha
Men med absbroms, quattro, antisladd och antispinn så
förstår ni att det inte gick någe vidare, han
provade två gånger sen gav vi upp, vi förstod
att det inte skulle gå alls, även om man kopplade ur
absn. Sen körde pappa hem mig, behövde ju vara pigg
till fredagen.

För på fredagmorgon var det dags för halkan, som jag fasat!
Men var på körskolan vid nio och mötte upp andra som också
skulle åka.

Superskönt att få det gjort! En sten från hjärtat lättare.
Vet inte varför jag varit så nervös för halkan, men tror
det är mycket som spelar in.

I alla fall så fick man ju köra några varv, med framhjulsdrivet
och sedan bakhjulsdrivet i tre olika situationer,
visst var det inte så farligt som jag trodde att det skulle vara
men lite läskigt var det. och kul på samma gång.

Men nu är det gjort och körkortet känns mycket närmre nu :)


Bild lånad från google. (Norrköpings Halkbana)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0